מסע לאנשים עם מוגבלויות - מסע ישראלי

מסע לאנשים עם מוגבלויות

יציאה משגרת החיים אל הטבע ואל חוויות מיוחדות ולא שגרתיות, מפגש עם חוויות חדשות של נתינה, עשייה, שיח וחוויה חושפים את המשתתפים בצורה בלתי אמצעית אל עצמם. הרעיון העומד במרכזו של המסע הוא לחשוף את המשתתפים לרובד פחות מוכר באישיותם מתוך התמודדויות וחוויות משמעותיות במהלך מסע בחבלי ארץ. במסעות אלה משתתפים בני נוער ובוגרים בעלי מוגבלות שכלית ו/או מוגבלות פיזית (כיסאות גלגלים) המלווים על ידי בני משפחות, מתנדבים וצוותי העמותות.

מסעות לקהלים בעלי מוגבלויות

במהלך המסעות המשתתפים מתנסים בחוויות נורמטיביות, מרחיבים את מעגלי ההכרות ומעגלי התמיכה ורוכשים מיומנויות חברתיות תוך כדי שיח ערכי וחוויות עוצמתיות, אינטנסיביות ומעצבות זהות דרך מפגשים עם אנשים, אתרים, מסלולים ומעגלי שיח המחברים אותם לעם לארץ ולמדינת ישראל. לקחו חלק במסע ייחודי זה, עמותת 'שמחה לילד', אקי"ם, ומסעות משולבים של תיכונים ממלכתיים ותיכונים מהחינוך המיוחד. בגילאים נמוכים יותר תוכלו לרשום את יקיריכם גם למחנה קיץ ישראלי שגם הוא מתנהל באותו משקל עובד על אותן מיומנות ועובד על אותם ערכים מגיל צעיר יותר.

המסע הישראלי של אק"ים

המסע הישראלי הראשון של חברי אקים יצא לדרך. זהו המסע הישראלי הראשון אי פעם, שבו לקחו חלק אנשים עם מוגבלות שכלית. אין מילים לתאר את ההתרגשות ואת עוצמת החוויה שעברו החברים והחברות ממסגרות הדיור של אקים, בשלושת ימי המסע. אחרי 4 מפגשי הכנה וגיבוש, ב- 26.6.2018 נפתח המסע בטקס חגיגי ב"גני הנדיב", זכרון יעקב. אחרי סיור בגנים וביקור בקבר הברון רוטשילד בו דנו המשתתפים בכוחותיהם, שאיפותיהם וחלומותיהם, השתתפו החברים בפעילות קבוצתית אתגרית מגבשת בעין צור שמטרתה לחזק את הקבוצה. בערב לנו החברים באכסניה בחיפה, שם נהנו מארוחת ערב חגיגית וערב שירה חוויתי. בבוקר היום השני מיד לאחר טקס קבלת חולצת המסע, השתתפו חברי הקבוצה בפעילות בנושא הקהילה, פעילות קהילתית התנדבותית בבית ספר לחינוך מיוחד "עופרים". העבודה עם ילדי החינוך המיוחד הצליחה מעל ומעבר למצופה וריגשה את כולם, את הילדים ואת חברי אקים כאחד.
בהמשך היום במסגרת יום אני והעם בארץ, נערך סיור מרתק במחנה המעפילים בעתלית, את הלילה השני העבירו החברים בערב חוויתי באכסניית נוער בירושלים. ההתרגשות הגיעה לשיאה ביומו השלישי של המסע, בביקור קבוצתי בכותל המערבי, שם לכל חבר וחברה ניתן זמן לתפילה אישית והטמנת פתק בכותל. משם עבר המסע להר הרצל לסיור הדן במדינת ישראל ויחסם אליה. הסיור התקיים באתר ובחלקת גדולי האומה תוך הסברים וסיפורים על מורשת מפוארת ומפגש מקגש עם נציג "שווים במדים" ששיתף את החברים בתהליך גיוסו לצה"ל ובשירות הצבאי. המסע הסתיים בטקס מרגש בהר הרצל בהשתתפות אלוף במילי עמי איילון יו"ר אקי"ם ואורי כהן מנכ"ל מייסד של מסע ישראלי. הצלחתו של מסע זה התאפשרה הודות לסיוע השינשינים של תנועת הצופים ושת"פ עים אקי"ם ומסע ישראלי.

יעניין אותך גם

עיצוב: נעה אלבז, סטודיו דוב אברמסון © | פיתוח: בינטרנט | קידום אתרים: עידן בן אור

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }
× How can we help?